tersentuh hati...

1

Written on Tuesday, February 26, 2008 by mummyvaio

e mail forwarded by my sister-in-law...was soo touched,i decided to paste it here...

Suatu hari seorang bayi siap untuk dilahirkan ke dunia...


Dia bertanya kepada Tuhan : ' Para malaikat disini

mengatakan bahawa besok Engkau akan mengirimkan saya

kedunia, tetapi bagaimana cara saya hidup disana; saya

begitu kecil dan lemah ?'


Dan Tuhan menjawab: 'Aku telah memilih satu malaikat

untukmu. Ia akan menjaga dan mengasihimu .'


Bayi bertanya lagi: 'Tetapi disini; didalam syurga ini,

apa yang saya lakukan hanyalah bernyanyi, bermain dan

tertawa...Inikan sudah cukup bagi saya untuk berbahagia.'



'Malaikatmu akan bernyanyi dan tersenyum untukmu setiap

hari. Dan kamu akan merasakan kehangatan cintanya dan

menjadi lebih berbahagia'


'Dan bagaimana bisa saya mengerti disaat orang-orang

berbicara kepada saya jika saya tidak mengerti bahasa

mereka ?'


'Malaikatmu akan berbicara kepadamu dengan bahasa yang

paling indah yang pernah kamu dengar; dan dengan penuh

kesabaran dan perhatian. Dia akan mengajar kepadamu cara

berbicara.'


'Dan apa yang akan saya lakukan saat saya ingin berbicara

kepadaMu ?'


'Malaikatmu akan mengajarkan bagaimana cara kamu berdoa'


'Saya mendengar bahawa di Bumi banyak orang jahat. Siapa

yang akan melindungi saya ?




'Malaikatmu akan melindungimu; walaupun hal tersebut

mungkin akan mengancam jiwanya'


'Tapi, saya pasti akan merasa sedih kerana tidak

melihatMu lagi'


'Malaikatmu akan menceritakan kepadamu tentang Aku, dan

akan mengajarkan bagaimana agar kamu bisa kembali

kepadaKu; walaupun sesungguhnya Aku akan sentiasa

disisimu'


Disaat itu, Syurga begitu tenang dan heningnya sehingga

suara dari Bumi dapat terdengar, dan sang bayi bertanya

perlahan


'Tuhan, jika saya harus pergi sekarang, bisakah Kamu

memberitahuku nama malaikat tersebut ?'


'Kamu akan memanggil malaikatmu itu: 'IBU '


Ingatlah sentiasa kasih sayang dan pengorbanan ibu.

Berbakti, berdoa dan cintailah dia sepanjang masa.....

Dialah sesatunya harta yang tiada galang gantinya dunia

akhirat....


Dan untuk para ibu, ingatlah kisah ini dikala kamu hilang

sabar dengan karenah anak-anak yang sedang

embesar...sesungguh nya Syurga itu dibawah telapak

kakimu...

If you enjoyed this post Subscribe to our feed

1 Comment

  1. Anonymous |

    i'm so touched by this post.sedey..kekadang slalu gak loose temper kt anak.bila baca nie rasa bsalah plak marah anak..huhu

     

Post a Comment